Benelux-maat


Benelux-maissa merkittävimmän markkina-alueen muodostaa Alankomaat. Belgiasta ja Luxemburgista tulevat matkailijamäärät eivät volyymeiltaan ole vertailukelpoisia Alankomaiden vastaavien kanssa. Belgiassa kuitenkin kannattaa toteuttaa markkinointitoimenpiteitä. 
 

Alankomaat

Bruttokansantuote kasvaa Alankomaissa hieman Suomea paremmin vuonna 2020 yltäen 1,6 %-yksikköä. Työttömyyslukujenkin ennakoidaan tippuvan edelleen vuoteen 2020 mennessä 3,6 %-yksikköön.  Polttoaineen hinnanvaihtelut voivat vaikuttaa kiertomatkailuun. Kiertomatkailun kannalta on myös tärkeä huomioida laivayhteyksien kapasiteetit. Lentoyhteyksistä vastaavat pääasiallisesti Finnair ja KLM. Lisäksi yhden välilaskun kautta Lufthansa ja SAS ovat merkittäviä. Haasteena on hieman Suomi-myyjien pieni määrä. Aktiviteettimatkailu ja yleisesti kiinnostus Suomeen kasvanut. Yöpymisiä vuonna 2018 Suomeen kertyi 246 460. Viipymä oli keskimäärin muihin ulkomaisiin matkailijoihin nähden hyvä, 2,6 vuorokautta.
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media ja PR-tilaisuudet esim. Vakantiebeurs-tapahtuman yhteyteen 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (alankomaalaiset)
  • Cross-marketing
  • Sosiaalisen median kampanjat
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa 
     

Belgia

Maan talous on ollut viime vuosien aikana ongelmissa. Erityisesti maata on vaivannut valloonien ja flaamien välinen poliittinen riita, joka on vaikeuttanut mm. hallitusten muodostumista. Varsinkin valloonien (ranskankielisten) alueella työttömyys on suurempaa kuin flaamien puolella. Jopa Belgiassa on puhuttu maan jakautumisesta kahteen. Tämä kuitenkin tuntuu epätodennäköiseltä. Inflaatio ei ole noussut, joten palkatkaan eivät ole korotuspaineen alla. 

Belgiassa Suomen markkinat ovat harvojen matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien myynnissä. Tärkeimmät Suomi-myyjät ovat Bureau Scandinavia ja Jetair (TUI). Merkittävimmät teemat ovat City Breaks ja Kiertomatkailu. Sesonki keskittyy kesään. 
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen  
  • Mediatilaisuudet ja cross-marketingtilaisuudet 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa  
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa


TOIMENPITEITÄ 2020

Myyntikäynnit kestävän kehityksen matkailutuotteiden markkinoimiseksi, kevät tai syksy 2019 - 2020
Myyntikäynnit toteutetaan Benelux-maissa, joissa vieraillaan tärkeimpien, kestävän kehityksen matkailutuotteista kiinnostuneiden matkanjärjestäjien ja matkatoimistojen luona.
Hinta: 600€ + alv 24% / yritys / päivä
Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (4 käyntiä / päivä), isännöimisen, tulkkaus tarpeen vaatiessa
Hinta ei sisällä: Matkakulut, majoitus, ruokailut
Huom:  2 yritystä tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi

Vakantiebeurs 2020 - 50 vuotta!

Aika: ammattilaispäivä 15.1 ja yleisöpäivistä 16.1 - 19.2020. Olemme ammattilaispäivän ajan 15.1 messuilla.

Paikka: Utrecht, Alankomaat

Hinta: 650€ + alv 24% / yritys

Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (vähintään 5 - 6 palaveria / päivä, enintään 10 palaveria / päivä)

Hinta ei sisällä: Matkakulut, majoitus, ruokailut

Huom: 1 yritys tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi

 

Yhteistyökumppanimme:

Toteutamme tapahtumajärjestelyt itsenäisesti

Suurin matkailumarkkinointitapahtuma Alankomaissa
Vakantiebeurs 2020
Matkailuartikkeli

ToolBox -travel marketing & consulting muuttaa nimeään!

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel Consulting Oy on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox Consulting Oy
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä

 

Kotisivut Sivumestari