Benelux-maat

Benelux-maissa merkittävimmän markkina-alueen muodostaa Alankomaat. Belgiasta ja Luxemburgista tulevat matkailijamäärät eivät volyymeiltaan ole vertailukelpoisia Alankomaiden vastaavien kanssa. Belgiassa kuitenkin kannattaa toteuttaa markkinointitoimenpiteitä. 

Alankomaat

Polttoaineen korkea hinta on hieman tyrehdyttänyt kiertomatkailua. Kiertomatkailun kannalta on myös laivayhteyksissä vähemmän kapasiteettia. Lentoyhteyksistä vastaavat pääasiallisesti Finnair ja KLM. Lisäksi yhden välilaskun kautta Lufthansa ja SAS ovat merkittäviä. Haasteena on edelleen Suomi-myyjien pieni määrä. Aktiviteettimatkailu ja yleisesti kiinnostus Suomeen kasvanut. Yöpymisiä vuonna 2015 Suomeen kertyi 159 568.

SUOSITTELEMME
  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media ja PR-tilaisuudet esim. Vakantiebeurs-tapahtuman yhteyteen 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (alankomaalaiset)
  • Cross-marketing
  • Sosiaalisen median kampanjat
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa 

Belgia

Maan talous on ollut viime vuosien aikana ongelmissa. Erityisesti maata on vaivannut valloonien ja flaamien välinen poliittinen riita, joka on vaikeuttanut mm. hallitusten muodostumista. Varsinkin valloonien (ranskankielisten) alueella työttömyys on suurempaa kuin flaamien puolella. Jopa Belgiassa on puhuttu maan jakautumisesta kahteen. Tämä kuitenkin tuntuu epätodennäköiseltä. Inflaatio ei ole noussut, joten palkatkaan eivät ole korotuspaineen alla. 

Belgiassa Suomen markkinat ovat harvojen matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien myynnissä. Tärkeimmät Suomi-myyjät ovat Bureau Scandinavia ja Jetair (TUI). Merkittävimmät teemat ovat City Breaks ja Kiertomatkailu. Sesonki keskittyy kesään. 

SUOSITTELEMME
  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen  
  • Mediatilaisuudet ja cross-marketingtilaisuudet 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa  
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa

TOIMENPITEET 2016- 2017

Myyntikäynnit kestävän kehityksen matkailutuotteiden markkinoimiseksi, syksy 2016 ja kevät 2017
Myyntikäynnit toteutetaan Benelux-maissa, joissa vieraillaan tärkeimpien, kestävän kehityksen matkailutuotteista kiinnostuneiden matkanjärjestäjien ja matkatoimistojen luona.
Hinta: 500€ + ALV 24% (hinta: 1 yritys / päivä). 2 yritystä tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi.
Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (4 käyntiä / päivä), isännöimisen, tulkkaus tarpeen vaatiessa.
Hinta ei sisällä: matkakulut, majoitus, ruokailu

 

Yhteistyökumppanimme:

Stilleben

Matkailuartikkeli

Suomen kansainvälisen matkailun voittajat ja häviäjät vuoden 2017 alkukausi

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä