Benelux-maat


Benelux-maissa merkittävimmän markkina-alueen muodostaa Alankomaat. Belgiasta ja Luxemburgista tulevat matkailijamäärät eivät volyymeiltaan ole vertailukelpoisia Alankomaiden vastaavien kanssa. Belgiassa kuitenkin kannattaa toteuttaa markkinointitoimenpiteitä. 
 

Alankomaat

Polttoaineen korkea hinta on hieman tyrehdyttänyt kiertomatkailua. Kiertomatkailun kannalta on myös laivayhteyksissä vähemmän kapasiteettia. Lentoyhteyksistä vastaavat pääasiallisesti Finnair ja KLM. Lisäksi yhden välilaskun kautta Lufthansa ja SAS ovat merkittäviä. Haasteena on edelleen Suomi-myyjien pieni määrä. Aktiviteettimatkailu ja yleisesti kiinnostus Suomeen kasvanut. Yöpymisiä vuonna 2017 Suomeen kertyi 227 405. Viipymä oli keskimäärin muihin ulkomaisiin matkailijoihin nähden hyvä, 2,6 vuorokautta.
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media ja PR-tilaisuudet esim. Vakantiebeurs-tapahtuman yhteyteen 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (alankomaalaiset)
  • Cross-marketing
  • Sosiaalisen median kampanjat
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa 
     

Belgia

Maan talous on ollut viime vuosien aikana ongelmissa. Erityisesti maata on vaivannut valloonien ja flaamien välinen poliittinen riita, joka on vaikeuttanut mm. hallitusten muodostumista. Varsinkin valloonien (ranskankielisten) alueella työttömyys on suurempaa kuin flaamien puolella. Jopa Belgiassa on puhuttu maan jakautumisesta kahteen. Tämä kuitenkin tuntuu epätodennäköiseltä. Inflaatio ei ole noussut, joten palkatkaan eivät ole korotuspaineen alla. 

Belgiassa Suomen markkinat ovat harvojen matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien myynnissä. Tärkeimmät Suomi-myyjät ovat Bureau Scandinavia ja Jetair (TUI). Merkittävimmät teemat ovat City Breaks ja Kiertomatkailu. Sesonki keskittyy kesään. 
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen  
  • Mediatilaisuudet ja cross-marketingtilaisuudet 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa  
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa


TOIMENPITEITÄ 2019

Myyntikäynnit kestävän kehityksen matkailutuotteiden markkinoimiseksi, kevät tai syksy 2019
Myyntikäynnit toteutetaan Benelux-maissa, joissa vieraillaan tärkeimpien, kestävän kehityksen matkailutuotteista kiinnostuneiden matkanjärjestäjien ja matkatoimistojen luona.
Hinta: 600€ + alv 24% / yritys / päivä
Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (4 käyntiä / päivä), isännöimisen, tulkkaus tarpeen vaatiessa
Hinta ei sisällä: Matkakulut, majoitus, ruokailut
Huom:  2 yritystä tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi

Vakantiebeurs 2019

Aika: ammattilaispäivä 9.1 ja yleisöpäivistä 10.1.2019 (messut alkavat Matkailun Tulevaisuus -kongressilla 8.1 ja  jatkuvat aina 13.1.2019 saakka)

Paikka: Utrecht, Alankomaat

Hinta: 950€ + alv 24% / yritys

Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (vähintään 5 - 6 palaveria / päivä, enintään 10 palaveria / päivä)

Hinta ei sisällä: Matkakulut, majoitus, ruokailut

Huom: 1 yritys tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi

 

Yhteistyökumppanimme:

Stilleben

ToolBox -travel marketing Vakantiebeurs 2019
Vakantiebeurs 2019
Matkailuartikkeli

Joulukortti- ja lahjarahat Syöpäsäätiön hyväksi

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä