Brittein saaret

Päähuomio keskittyy Iso-Britanniaan. Irlannin saavuttavuus muodostaa haasteen, koska lentoja Suomeen on ollut lähinnä kesäisin. Iso-Britannian markkinoilta lentoja on ollut Lontoon eri lentokenttien lisäksi Manchesterista ja Edinburghista.

Iso-Britannia

MARKKINAKATSAUS

Iso-Britannia on ollut tärkeä markkina-alue Pohjoismaissa, mukaan lukien Suomi. Perinteiset matkanjärjestäjät ,jotka toimivat 2000-luvun alussa, ovat joko lopettaneet toimintansa tai suuntautuneet Pohjoismaiden ulkopuolisille markkinoille. VisitFinlandin tietoihin perustuen 35 % briteistä tulee Suomeen vapaa-ajan matkalle, 40 % liikematkalle ja 21 % vierailee sukulaisten luona. Keskimääräainen viipymä on melko lyhyt. Noin 50 % brittiläisistä matkailijoista vierailee Suomessa 1 - 3 vuorokauden ajan. Tärkein markkina-alue Iso-Britanniassa on Suur-Lontoo, josta saapuu 1/3 Suomeen tulevista matkailijoista. Vuonna 2017 Iso-Britanniasta saapuneiden yöpymisiä Suomessa oli 585 814. Keskimääräinen viipymä oli muihin kansainvälisiin matkailijoihin hyvä, 2,6 vuorokautta.

TALOUS

British Chambers of Commerce on ennustanut tämän vuoden taloudellisen laskun heikommaksi kuin aiemmin pelättiin.  Sen viimeisimmässä talousennusteessa ensi vuoden tulosta on Iso-Britannian Brexit-valmisteluista johtuen kuitenkin alennettu ja se varoitti korkeammasta inflaatiosta. Henkilöstöpalvelualan yritys ManpowerGroup ilmoitti yritysrekrytointien määrän alentuneen alimmalle tasolle kolmeen vuoteen. 
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut
  • Media ja PR
  • Kampanjat paikallisten matkanjärjestäjien kanssa
  • Kampanjat sähköisten markkinointivälineiden ja online-matkanjärjestäjien kanssa
  • Matkanjärjestäjä- ja mediavierailut alueelle
  • Cross-markkinointiyhteistyö
  • Kampanjointi sosiaalisen median kautta
     

TOIMENPITEITÄ 2018 - 2019

Pop-up tapahtuma Lontoossa 2019
Suomalainen ruoka, muotoilu ja matkailu yhdistyvät Lontoossa toteuttavassa pop-up -tapahtumassa syyskuussa. Vilkkaalla ostosalueella on varattuna tila, jossa voi esitellä yhtä edellä mainituista teemoista tai yhdistää ne kaikki. Myymälätilassa on kylmävarasto- ja keittiötilat, wc ja pieni varasto mm. esitteitä varten. Myyntiä varten on yhteinen kassapääte.
Valituille matkailualan ammattilaisille sekä matkailusta ja lifestylestä kirjoittaville toimittajille suunnatut vierailut matkakohteeseen.
Aika: 26.9 - 1.10.2019
Paikka: Borough Market, Lontoo
Hinta: 3 500€/päivä + alv 24%
Hinta sisältää: Tilan vuokra ja pop-up tilan järjestelyt, vakuutus, sähköt, vesi, siivous
Hinta ei sisällä: Matka-ja majoituskustannukset, ruokailut, rahti ja tavaran kuljetukset
Huom: Pop-up on viisi päivää avoinna lontoolaisille. Minimi osallistujamäärä 4 yritystä
 

City Fair, Lontoo 2019
Tapahtuman järjestäjä on ETOA, European Tour Operator Association. Hyvä globaali tapahtuma, jossa ostajia myös Iso-Britannian ulkopuolelta. Lue lisää ja katso viime vuoden osallistujat: CITY FAIR
Aika: Kesäkuu 2019
Paikka: Lontoo, Iso Britannia
Hinta: 2 900€ (ennakkovaraajan etu saatavilla)
Hinta sisältää: Myyntipöytä, rekisteröinti tapahtumaan, yksi tapaamislista (myös siinä tapauksessa, että yrityksestä on mukana 2 edustajaa), lounas päivän aikana, tervetuliaistilaisuus tapahtumaa edeltävänä iltana
Hinta ei sisällä: Matkakulut, ruoat
Huom: Tapahtuma toteutetaan, jos mukaan tulee vähintään 4 yritystä
 

Irlanti

Talous kehittynyt muuta EU:ta vauhdikkaammin. Irlannin talous on muuntunut maatalousvaltaisesta palvelukeskeiseksi korkean teknologian taloudeksi. Yksi kasvua vauhdittaneista tekijöistä on ollut alhainen yritysvero, joka nyt on 12,5%. BKT:n kasvu 7,8%, työttömyys pienenee 4 - 5%-yksikköön ja inflaatio kasvaa hieman 1,3%.  Irlanti on ollut viime vuosina maa, jonne on tullut runsaasti ulkomaalaista työvoimaa. Tämä virta on alkanut hiljentymään. Yöpymisiä kertyi vuonna 2017 yhteensä 28 744. Keskimääräinen viipymä oli 2,1 vuorokautta.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Mediatilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (irlantiaiset) 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa

 

Yhteistyökumppanimme:

Blueberry Consulting

Matkailuartikkeli

Joulukortti- ja lahjarahat Syöpäsäätiön hyväksi

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä