Brittein saaret

Päähuomio keskittyy Iso-Britanniaan. Irlannin saavuttavuus muodostaa haasteen, koska lentoja Suomeen on ollut lähinnä kesäisin. Iso-Britannian markkinoilta lentoja on ollut Lontoon eri lentokenttien lisäksi Manchesterista ja Edinburghista.

Iso-Britannia

MARKKINAKATSAUS

Iso-Britannia on ollut tärkeä markkina-alue Pohjoismaissa, mukaan lukien Suomi. Perinteiset matkanjärjestäjät ,jotka toimivat 2000-luvun alussa, ovat joko lopettaneet toimintansa tai suuntautuneet Pohjoismaiden ulkopuolisille markkinoille. VisitFinlandin tietoihin perustuen 35 % briteistä tulee Suomeen vapaa-ajan matkalle, 40 % liikematkalle ja 21 % vierailee sukulaisten luona. Keskimääräainen viipymä on melko lyhyt. Noin 50 % brittiläisistä matkailijoista vierailee Suomessa 1 - 3 vuorokauden ajan. Tärkein markkina-alue Iso-Britanniassa on Suur-Lontoo, josta saapuu 1/3 Suomeen tulevista matkailijoista. Vuonna 2016 Iso-Britanniasta saapuneiden yöpymisiä Suomessa oli 500 106.

TALOUS

Globaali taloudellinen laskusuhdanne, epävarmuus euroalueen tulevaisuudesta, yhdessä menojen leikkausten ja yksityisen sektorin kulutuksen vähentyminen, luovat vastatuulta kasvun edellytyksille. Talouden kasvu on ollutkin vuoden 2016 aikana heikkoa, mutta kiihtyy myöhemmin, kun yksityinen kulutus saa piristysruiskeen suuremmista realiansioista, matalasta inflaatiosta ja viennin kehittyessä. Työttömyys pienenee hieman vuoteen 2017 siirryttäessä (4,9%). Samalla BKT kasvaa 1,9%.  

SUOSITTELEMME
  • Myyntivierailut
  • Media ja PR
  • Kampanjat paikallisten matkanjärjestäjien kanssa
  • Kampanjat sähköisten markkinointivälineiden ja online-matkanjärjestäjien kanssa
  • Matkanjärjestäjä- ja mediavierailut alueelle
  • Cross-markkinointiyhteistyö
  • Kampanjointi sosiaalisen median kautta

  

TOIMENPITEITÄ 2018

City Fair, Lontoo 2018

Tapahtuman järjestäjä on ETOA, European Tour Operator Association. Hyvä globaali tapahtuma, jossa ostajia myös Iso-Britannian ulkopuolelta. Lue lisää ja katso viime vuoden osallistujat: CITY FAIR

Ajankohta: kesäkuu 2018

Hinta: 2 800€ (ennakkovaraajan etu saatavilla)

Hinta sisältää: myyntipöytä, rekisteröinti tapahtumaan, yksi tapaamislista (myös siinä tapauksessa, että yrityksestä on mukana 2 edustajaa), lounas päivän aikana, tervetuliaistilaisuus tapahtumaa edeltävänä iltana

Hinta ei sisällä: matkakulut, ruoat

Huom: Tapahtuma toteutetaan, jos mukaan tulee vähintään 4 yritystä.

 

Matkanjärjestäjä- ja mediavierailut

Valitulle matkailualan ammattilaisille sekä matkailusta ja lifestylestä kirjoittaville toimittajille suunnatut vierailut matkakohteeseen.

Huom: Tapahtuma toteutetaan, jos mukaan tulee vähintään 4 yritystä.

 

Pop-up tapahtuma Lontoossa

Suomalainen ruoka, muotoilu ja matkailu yhdistyvät Lontoossa toteuttavassa pop-up -tapahtumassa syyskuussa.

Vilkkaalla ostosalueella on varattuna tila, jossa voi esitellä yhtä edellä mainituista teemoista tai yhdistää ne kaikki.

Myymälätilassa on kylmävarasto- ja keittiötilat, wc ja pieni varasto mm. esitteitä varten. Myyntiä varten on yhteinen kassapääte.

Aika: 26.9 - 1.10.2017
Paikka: Borough Market, Lontoo
Hinta: 3 500€/päivä + alv 24%
Hinta sisältää: tilan vuokra ja pop-up tilan järjestelyt, vakuutus, sähköt, vesi, siivous
Hinta ei sisällä: matka-ja majoituskustannukset, ruokailut, rahti ja tavaran kuljetukset
Huom: Pop-up on viisi päivää avoinna lontoolaisille

Valituille matkailualan ammattilaisille sekä matkailusta ja lifestylestä kirjoittaville toimittajille suunnatut vierailut matkakohteeseen.

Huom: Tapahtuma toteutetaan, jos mukaan tulee vähintään 4 yritystä.

 

Irlanti

Talous kehittynyt muuta EU:ta vauhdikkaammin. Eri mittareilla kasvun odotetaan olevan vuoden 2017 osalta merkittävää. BKT:n kasvu 3,7%, työttömyys pienenee 4,7%-yksikköön ja inflaatio kasvaa hieman 1,3%.  Irlanti on ollut viime vuosina maa, jonne on tullut runsaasti ulkomaalaista työvoimaa. Tämä virta on alkanut hiljentymään voimakkaasti. 

SUOSITTELEMME
  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Mediatilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (irlantiaiset) 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa

 

Yhteistyökumppanimme:

Blueberry Consulting

Matkailuartikkeli

Suomen kansainvälisen matkailun voittajat ja häviäjät vuoden 2017 alkukausi

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä