Lähi-Itä


Olemme koonneet "Muut"-osioon markkina-alueita, jotka ovat Suomen matkailun kannalta potentiaalisia, mutta erillään valtavirroista tai omaavat muuten ainutlaatuisen asemansa. Erityisesti Arabiemiraatit, Brasilia, Intia, Meksiko ja muutamat entiset IVY-maat kiinnostavat.
 

Arabiemiraatit 

MATKAILU

Paikalliset matkanjärjestäjät näkevät Suomen tarjonnan kilpailukykyisenä, uutena ja mielenkiintoisena verrattuna muiden maiden tuotetarjontaan. Suomen markkinoinnissa maamme on oltava esillä tyylikkäästi varsinkin tilaisuuksissa, joissa liikkuu paljon ihmisiä, esim. messuilla. Korostan, että Suomi-kuvan luominen Arabiemiirikunnissa antaa paljon haasteita. Kun Suomea ryhdytään markkinoimaan arabimaissa, tulee ensin perehtyä paremmin kohderyhmän, erityisesti arabiperhematkailijoiden, tarpeisiin. Halal-kulttuuri liittyy tuotekehitykseen ja asiakaspalveluun olennaisesti. Matkailuala on jatkuvasti kasvava ja maan yksi tärkeimmistä sektoreista. Yhden matkan keskiarvo oli noin 1600€ ja noin 107€ kulutettiin kohteessa per päivä.

TALOUS

Yhdistyneet Arabiemiraatit päätti hiljattain suunnata kehitystoimenpiteitä tuotteisiin ja palveluihin, joitka eivät pohjautuisi öljyyn. Maassa on ymmärretty uusiutumattoman energian ehtyminen. Juuri talouden kehittymisen uutena vaihteena onkin toiminut nämä uudet toimialat. Maan talouden ja BKT:n uskotaan kasvavan seuraan kahden vuoden aikana 2 %-yksikön vauhdilla. Arabiemiraattien avoin talous, korkeat tulot ja vuotuinen ylijäämä mahdollistavat sen, että ihmisillä on varaa käyttää rahojaan matkustamiseen. Sen jälkeen kun Arabiemiraatit löysivät öljynsä yli 30 vuotta sitten, se on käynyt läpi perusteellisen muodonmuutoksen köyhästä aavikkoalueen ruhtinaskunnasta erittäin moderniksi korkean elintason valtioksi. 
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media- ja PR-tilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa
  • Cross-marketing
  • Kampanjat sosiaalisessa mediassa
     

TOIMENPITEITÄ 2018 - 2019

Arabian Travel Market, Dubai 2019
Kohdistettuja tapaamisia paikallisten matkanjärjestäjien kanssa omalla osastolla. Yli 2500 näytteilleasettajaa.
Aika: Toukokuu 2019
Paikka: Dubai
Hinta: 4 900€ + alv 24 %
Hinta sisältää: Valikoidut myyntitapaamiset ammatilaispäivien aikana + mahdolllisesti 3-4 matkatoimistokäyntiä
Hinta ei sisällä: Matka- ja majoituskulut, ruokailut
Huom: Vähintään 4 yritystä vaaditaan, jotta tapahtuma voidaan toteuttaa
 

Myynniedistämismatka Qatar ja UAE 2018 
Itämeren alueen manuaali sekä sopivien pakettimatkojen esittely paikallisille matkanjärjestäjille. 
Aika: Marraskuu 2018
Paikka: Qatar (Doha) sekä UAE (Abu Dhabi ja Dubai)
Hinta: 4 250€ + alv 24% / osallistuja / viikko
Huom: Vähintään 4 yrityksen osallistuminen tarvitaan tapahtuman järjestämiseksi
 

Yhteistyökumppanimme:

Merja Pollok

 

Kuva: Visit Helsinki kuvapankki, Markku Ojala

Matkailuartikkeli

Kutsu: Maaseutumatkailu workshop 16.8.2018 Helsingissä

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä