TAZ mobiilisovellus matkailukohteiden ja -yritysten käyttöön

Julkaistu 19.8.2015

Mobiilisovellukset ovat matkailun seuraava iso asia, joka tulisi integroida osaksi matkailun "viestinnän infrastruktuuria". Majoitusvaraukset älypuhelimien kautta on lisääntyneet huomattavasti. Kiinalaiset, joista 600 miljoonaa käyttää internet-palveluita yhä enenevässä määrin hakeaa kohdetiedot puhelimen avulla ennen matkaa ja matkan aikana. Useimmat sovellukset ovat ilmaisia sen käyttäjille. Nykyisin matkailukohteet ja -yritykset voivat sovelluksilla myös ansaita.

Olemme koonneet tähän 7 askelta oikean mobiilisovelluksen kehittämiseen matkailukohteelle ja –yritykselle.

1. Jos asiakaskohderyhmäsi käyttää älypuhelimia ja tabletteja tiedon hankintaan, niin sen tulisi olla myös käyttämäsi tiedon väline siinä missä esitteet, internet ja sosiaalinen media.

2. Mobiilisovellukselle on hyvä asettaa tavoitteet viestinnän välineenä niin markkinoinnissa, myynnissä kuin brändin tunnistettavuudessa. Sovelluksen käyttäjän hyödyntäminen tiedon tuotannossa (UGC = User-Generated Content), jolloin kuvat, videot,   keskustelut, blogit lisäävät tiedon määrää ja myös sen luettavuutta sekä luotettavuutta.

3. Toiminnallisuus; helppo käyttää ja helppo toiminnallinen latautuvuus. Joudutaanko käyttämään yrityksen tai matkailukohteen omaa serveriä vai tarjoaako sovelluksen tuottaja oman tehokkaan serverin palvelun käyttöön.

4. Mobiilisovellusten soveltuvuus huomioiden

nykyisten älypuhelimien ja tablettien muotoilu on tärkeää. Yksinkertaisuus on valttia!

5. Visualisoi siellä missä se on mahdollista! Tekstin sijasta kuvien käyttöä suositaan.

6. Mobiilisovelluksen tulosivu (landing page) täytyisi herättää riittävästi huomiota ja olla mielenkiintoinen. Tutkimuksen mukaan 48% mobiilisovelluksen käyttäjä ei palaa takaisin sen käyttäjäksi, jos ensimmäisellä kerralla kokee mobiilisovelluksen tylsäksi. 

7. Tarjoaa käyttäjälle virikkeitä palata takaisin sovelluksen käyttäjäksi esim. kilpailujen avulla, pääsemällä jakamaan tietoa mm. sosiaalisessa mediassa tai antamalla syvällisempää tietoa palvelusta. 

 

TAZ matkailun mobiilisovelluksen etuja 

1. Mobiilisovelluksen palvelin on TAZ Groupin oma, jolla varmistetaan sen luotettavuus ja toimivuus kaikissa tilanteissa. 

2. Mobiilisovelluslisenssi voidaan ohjata tiedonsyötön ja muun viestinnän osalta myös alihankkijalle ilman lisäkustannuksia. 

3. Matkailija voi helposti ladata sovelluksen omalle puhelimelleen AppStoren, Androidin tai GooglePlayn kautta ja tietenkin yrityksen omilta internet-sivuilta. 

4. Lisenssiä voi kopioida rajattomasti esim. eri kaupungin tai kunnan käyttötarpeisiin ilman lisämaksua. Vertaa vapaa-ajan ja liike-matkustajat, vapaa-ajan mökkien omistajat, kuntalaiset. Lisenssiä ei voi kopioida ulkomaille.  

5. Tutkimukset osoittavat, että yhdistelmä, jossa kuluttaja ja yritys luovat yhdessä sisältöä, arvostetaan kuluttajien keskuudessa. TAZ mobiilisovellus tarjoaa tietoa kahdesta lähteestä ja kaiken lisäksi sisältöä voi tuottaa rajattomasti. 

6. Navigointikieliä on 16 kpl! TAZ mobiili-sovelluksia käytetään yli 40 maassa. 

7. Yritys voi itse hallinnoida mobiili-sovelluksessa kaikkea jaettavaa tietoa. 

8. Mobiilisovellukset kehittyvät kaiken aikaa ja sen päivittäminen maksaa yrityksille. TAZ mobiilisovellus huomioi nämä toimenpiteet  ja lisenssikustannus sisältää kehitys-toimenpiteet. 

9. TAZ mobiilisovellus on edullinen! 

10. TAZ tarjoaa kahden päivän koulutuksen sovelluksen käyttöön.

 

Osallistumismaksu

Esim. matkailukeskus, kunta, kaupunki, matkailuyritys

Alkaen €5 000 + alv 24% > alle 200 000 yöpymistä TAI

                                              alle €10 000 000/liikevaihto/vuosi

Alkaen €10 000 + alv 24% > alle 1 000 000 yöpymistä TAI

                                               alle €20 000 000/liikevaihto/vuosi

Alkaen €20 000 + alv 24% > alle 2 500 000 yöpymistä TAI

                                               alle €40 000 000/liikevaihto/vuosi 

 Osallistumismaksu on lisenssi, joka on vuodeksi kerrallaan voimassa. 

 

Hinta sisältää

-          vuodeksi TAZ mobiilisovelluksen (lisenssi)

-          16 eri navigointikieltä ml. japani, kiina, suomi, ruotsi, saksa, venäjä, ranska, espanja ja italia.

-          kaikissa hintaluokissa koulutuksen paikan päällä  (2 päivää)

-          rajoittamattoman mahdollisuuden tuottaa tietoa

mobiilisovellukseen

-          lisenssi voidaan luovuttaa esim. mainos- ja viestintä-

toimistolle tai muulle alihankkijalle, jos yritys ei itse

pysty tuottamaan tietoa sovellusta varten

-          raportointivälineet mobiilisovelluksesta

 

   Hinta ei sisällä:

-          Koulutuksen yhteydessä matka- ja majoituskustannukset.

 

Ilmoittautuminen ja lisätietoa:

Kari Halonen kari.halonen [at] toolboxtravel.fi (kari.halonen(at)toolboxtravel.fi), 050-3751328 ja

 

 

Lisätietoa:

https://www.youtube.com/watch?v=IfN9Gh2J7FM&feature=youtu.be

http://www.toolboxtravel.fi/uutiset/mobiiliopas-palvelujen-kehittaminen

 

Matkailuartikkeli

Tuemme jälleen Syöpäsäätiötä sen työssä

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel Consulting Oy on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox Consulting Oy
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä

 

Kotisivut Sivumestari