Kohteen brändi

Kohteen brändi

Brändi on saatu vaikutelma asiakkaan mielessä tuotteesta tai palvelusta. Brändi on lupaus jostakin. Se on luotu ja muodostunut kuluttajan mielessä. Brändi sisältää kolme olennaista elementtiä: identiteetin, mielikuvan ja viestinnän.

ToolBox:in kohdebrändimalli sisältää arvosidonnaisen ajattelumallin, jossa huomioidaan tuotteisiin, tunteisiin ja sosiaalisiin arvoihin. Ensimmäinen liittyy lähinnä aineelliseen ja jälkimmäiset aineettomaan kokemukseen. Lähtökohtana on myös kilpailutilanteen huomioiminen.

Brändin jalkauttaminen ja viestintä ovat haasteita, jotka tulisi suunnitella huolella kaikille brändistä hyötyville tahoille. Brändiprosessi ja sen jalkauttaminen vie paljon aikaa. Puhumme tässä enemmän vuosikymmenistä kuin vuosista. Viestinnän sisällön pysyvyys on tärkeää.

Aikaisemmat brändiprosessit:

  • Länsi-Uudenmaan matkailubrändi, LUMO Oy, 2014
  • Ähtärin matkailumarkkinointi: brändi osana Ähtärin matkailumarkkinointia, Haaga-Helia
  • Destination Surveys: Reykjavik, Gothenburg, Amsterdam, Vancouver and Sydney 2009 – 2011: kaupunkibrändihaastattelut
  • Finland's Four C's: Creative, Cool, Contrast and Credible, 2004: osallistuminen brändin ensimmäiseen vaiheeseen
  • Helsinki Tourism Brand Process 2004 – 2010: käynnistysvaihe, brändimanuaali, brändivastaava 

Lisätietoa: office [at] toolboxtravel.fi

Kuva: Visit Helsinki kuvapankki

Matkailuartikkeli

Invitation: Travel Media and Tour Operator Events 10.10.2017 in Warsaw for Polish market

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä