Liikeidea

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palveluyritysten ja erityisesti matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen.

Yrityksen toimintakenttä jakaantuu:

  • koulutukseen
  • kehittämistoimintaan
  • tutkimuksiin ja selvityksiin
  • matkailupalveluiden markkinointiedellytysten parantamiseen
  • designtuotteiden ja palveluiden markkinointikanavien kehittämiseen

Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys. Markkinakokemusta on yli 20 maasta. 

Sosiaalinen pääoma

ToolBox haluaa olla laatu- ja ympäristötietoisten matkailutoimijoiden ykkösvalinta. Yrityksellä on näkyvä yhteiskunnallinen rooli, sillä se mahdollistaa globaalia liiketoimintaa ja tarjoaa puitteet liike- ja vapaa-ajan matkailulle.

ToolBox tekee yhteistyötä Suomen Luonnonsuojeluliiton ja Elävä Itämeri –säätiön kanssa.

Kaikki ToolBoxin käyttämät matkailupalvelut ovat läpikäyneet kestävän kehityksen tarkistuslistan. Luokituksen pääpaino on ympäristössä, mutta myös yritysten omistussuhteet ja asema paikallisessa yhteisössä arvioidaan.

ToolBox raportoi ympäristötoiminnastaan vuosittain.

Konsultti Kari Halosen työhistoria

ToolBox -travel marketing & consulting 2000 - jatkuu

Matkailumarkkinointi ja sen kehittäminen Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.

Helsingin kaupunki 2002–2011
Markkinointipäällikkö. Vastuu Helsingin kaupungin Matkailu- ja kongressitoimiston matkailun markkinoinnista (koti- ja ulkomaat) sekä matkailun kehittämisestä. Vastuu online -matkanjärjestäkampanjoista (Lastminute.com, Travelocity.com ja Expedia.com) Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Johtoryhmän jäsenyys.

Posintra Oy, Itä-Uudenmaan kehitysyhtiö 19992002
Matkailun kehittämispäällikkö. Vastuu kymmenen kunnan matkailun kehittämisestä sekä EU-hankkeiden toteutus. Maakunnan matkailutyöryhmän jäsenyys.

Kalajoen Matkailuinstituutti 1997–1999
Matkailun kehittämispäällikkö. Vastuu 16 kunnan matkailun kehittämisestä, matkailukoulutus (2. aste), matkailututkimus ja matkailustrategiatyö.

OK-Matkat 19951997
Tuotepäällikkö. Yrityksen matkailutuotanto (matkapaketit, sopimukset, laadunvalvonta, opasrekrytointi). MARS-varausjärjestelmän kehittäminen osana OK-Matkat Oy:n omaa varausjärjestelmäprosessia. Johtoryhmän jäsenyys.

Travel Services Inc./ Mango Express Inc.1989-1995
Omistaja. Kahden Yhdysvalloissa toimivan yrityksen osaomistaja, vastuu yrityksen markkinoinnista, myynnistä, tuotekehityksestä ja opasrekrytoinnista.

Oy Aurinkomatkat 19841993
Opas, kohdepäällikkö ja hotellivarausvastaava. Israel, Italia, Marokko, Ranska, Tunisia ja Yhdysvallat.

Suomen brändityöryhmä 2009jatkuu
Tutkija. Suomen valtakunnallisen brändityöryhmälle toimeksiantona 30 kaupunkibrändin selvitystyö (Aasia, Eurooppa ja Pohjois-Amerikka), vastuullinen toteuttaja Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Porvoo opas 20012003
Porvoon virallinen opas.

Haaga-Helia Porvoo-Borgå 20012002
Opettaja. Palveluyritysten laatukoulutus 6 ov toteutettu ammattikorkeakouluopiskelijoille kahtena lukuvuotena.

Palvelua Sydämellä 20002000
Matkailuyritysten laatuvalmentaja.

Welcome Host 1998jatkuu
Asiakaspalvelukouluttaja.

Nokia Oyj 1997
Nokia Oyj:n messutapahtuman toteutus. Geneve, Sveitsi.

Matkailun kehittämis- ja tutkimustoiminta:

  • Itä-Uudenmaan Premiumvisit -toiminnan tutkimus 2014 - jatkuu
  • Joensuun lentokentän kehittämissuunnitelma 2014
  • Kaakkois-Suomen matkailun tulo- ja työllisyysselvitys 2013
  • Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimiston sähköisen viestinnän toimintasuunnitelma 2009 - 2010
  • Suomen matkailubrändityöryhmän jäsen v. 2007
  • Palveluyritysten laatukoulutus, kouluttaja 2001 -2002 (Haaga-Helia amk)
  • Etelä-Suomen matkailun kehittäminen v. 2003 - jatkuu
  • Helsingin matkailubrändi 2004 - jatkuu
  • Helsingin päivitetty matkailustrategia 2002 ja sen jälkeen vuosittaiset strategiapäivitykset
  • Itä-Uudenmaan matkailun "Flow"-malli, 2005 (alueorganisaatiomalli)
  • Helsingin Matkailu Oy:n perustaminen matkailutoimiston markkinoinnin apuyhtiöksi v. 2004
  • Matkailualan oppilaitosten kanssa käynnistetty yhteistyö v. 1998 - jatkuu
  • Itä-Uudenmaan matkailustrategia -prosessit I ja II (2000 - 2002)
  • Matkailun tulo- ja työllisyysselvitys Itä-Uudellamaalla, 2000 - 2002
  • Verkkomoottorit -hanke, yritystoiminnan verkostoitumishanke, Porvoo
  • Suomen Länsi – FinWest –alueorganisaatioyhteistyö, 1997 - 1999

Tapahtumien tuottaminen:

  • Japani ja Etelä-Korea workshop 2013
  • Italia workshop Rooma 2013
  • Italia workshop Milano 2012
  • SFTO workshop Helsinki, Intian markkinat 2012
  • Eurovision laulukilpailut, 2007 ns. faniohjelmat ja -toimisto
  • MeetFinland, 2007 - jatkuu, Suomen suurin kansainvälinen matkailualan ammattilaistapahtuma
  • Best of Helsinki Awards, vuodesta 2006 – jatkuu, laatupalkinto (kampanja ja tapahtuma)
  • Suomen matkailun Ryhmämyyntipäivät 2002 (Porvoo) ja 2008 (Helsinki)

Tunnustuksia:

  • tuotekehityspalkinto v. 2009 China Tourism Award (Special Interest-ohjelmat)
  • Infor Oy:n tunnustus v. 2006 parhaimmasta brändiin liittyvästä lopputyöstä kurssin yhteydessä
  • tuottanut 2 kampanjaa, joilla voitettiin paras matkailukohdepalkinto ITB-messuilla Berliinissa v. 2004

Jäsenyydet:

  • SKÅL, kansainvälinen matkailualan ammattilaisten järjestön jäsen
    • Helsingin osaston hallituksen jäsen v. 2010 lähtien ja presidentti 2011 - 2015
    • Skål International Norden presidentti 2015 - 2017
  • TTRA, matkailualan tutkijoiden Euroopan osaston jäsen
  • Suomen matkailututkimuksen seuran jäsen v. 2011
  • Reilun Matkailun yhdistyksen kannatusjäsen v. 2015 
  • Suomen matkatoimistoalan liitto
  • European Tour Operator Association
  • jäsenyys European Cities Marketing –järjestössä nykyisen työtehtävän kautta
  • Matkailun Verkostoyliopisto, hallituksen jäsen v. 2011 lähtien

Ylläpidämme sosiaalisessa mediassa keskusteluryhmää "Helsinki tourism marketing & development", jossa tällä hetkellä yli 1900 matkailualan ammattilaista kotimaassa ja ulkomailla. 

Matkailuartikkeli

Suomen kansainvälisen matkailun voittajat ja häviäjät vuoden 2017 alkukausi

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel marketing & consulting on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox-travel marketing & consulting
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä