Benelux-maat


Benelux-maissa merkittävimmän markkina-alueen muodostaa Alankomaat. Belgiasta ja Luxemburgista tulevat matkailijamäärät eivät volyymeiltaan ole vertailukelpoisia Alankomaiden vastaavien kanssa. Belgiassa kuitenkin kannattaa toteuttaa markkinointitoimenpiteitä. 
 

Alankomaat

Alankomaiden talouden ennustetaan kasvavan 2,7% vuonna 2021 ja 3,7% vuonna 2022, saavuttaen kriisiä edeltävän tason vuoden 2022 alussa. Kulutus ajaa elpymistä, kun kotitaloudet normalisoivat säästöt vuoden 2020 jyrkän kasvun jälkeen. Yksityiset investoinnit paranevat , mutta edelleen pidättelee viipyvä epävarmuus. Konkurssien odotetaan lisääntyvän ja työttömyyden olevan huipussaan vuoden 2021 jälkipuoliskolla tukitoimien asteittaisen lopettamisen jälkeen.

Polttoaineen hinnanvaihtelut voivat vaikuttaa kiertomatkailuun. Kiertomatkailun kannalta on myös tärkeä huomioida laivayhteyksien kapasiteetit. Lentoyhteyksistä vastaavat pääasiallisesti Finnair ja KLM. Lisäksi yhden välilaskun kautta Lufthansa ja SAS ovat merkittäviä. Haasteena on hieman Suomi-myyjien pieni määrä. Aktiviteettimatkailu ja yleisesti kiinnostus Suomeen kasvanut.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media ja PR-tilaisuudet esim. Vakantiebeurs-tapahtuman yhteyteen 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (alankomaalaiset)
  • Cross-marketing
  • Sosiaalisen median kampanjat
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa 
     

Belgia

Maan talous on ollut viime vuosien aikana ongelmissa. Erityisesti maata on vaivannut valloonien ja flaamien välinen poliittinen riita, joka on vaikeuttanut mm. hallitusten muodostumista. Varsinkin valloonien (ranskankielisten) alueella työttömyys on suurempaa kuin flaamien puolella. Jopa Belgiassa on puhuttu maan jakautumisesta kahteen. Tämä kuitenkin tuntuu epätodennäköiseltä. Inflaatio ei ole noussut, joten palkatkaan eivät ole korotuspaineen alla. 

Belgiassa Suomen markkinat ovat harvojen matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien myynnissä. Tärkeimmät Suomi-myyjä on Bureau Scandinavia. Merkittävimmät teemat ovat City Breaks ja Kiertomatkailu. Sesonki keskittyy kesään. 
 

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen  
  • Mediatilaisuudet ja cross-marketingtilaisuudet 
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa  
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa


TOIMENPITEITÄ 2021 - 2022

Myyntikäynnit kestävän kehityksen matkailutuotteiden markkinoimiseksi, kevät tai syksy 2022
Myyntikäynnit toteutetaan Benelux-maissa, joissa vieraillaan tärkeimpien, kestävän kehityksen matkailutuotteista kiinnostuneiden matkanjärjestäjien ja matkatoimistojen luona.
Hinta: 600€ + alv 24% / yritys / päivä
Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (4 käyntiä / päivä), isännöimisen, tulkkaus tarpeen vaatiessa
Hinta ei sisällä: Matkakulut, majoitus, ruokailut
Huom:  2 yritystä tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi

Vakantiebeurs 2022 - 52 vuotta!

Aika: ammattilaispäivä 12.1 ja yleisöpäivistä 13.1 - 16.1.2022. Olemme ammattilaispäivän ajan 15.1 messuilla. 

Paketteina kaksi vaihtoehtoa:

1. Myyntitapaamiset 12.1 – 13.1.2022 

Myyntitapaamisten kestoksi on varattu 30 minuutista aina 1 tuntiin, jolloin vähimmäistapaamisten määrä olisi  6 / päivä ja enim-mäismäärä 10 / päivä. Osa tapaamisista on voitu järjestää messurakennuksen ulkopuolelle ennen klo 10.00 tai klo 18.00 jälkeen ostajaosapuolen toimesta ja toiveesta. Sinulla on mahdollisuus tutustua messuihin myös varsinaisen myyntikäyntien ulkopuolella.    

2. Osasto-osallistuminen 12.1 – 16.1.2022

“Green North” -osasto, jossa osallistujalla oma infopöytä ja kaksi tuolia. Ensimmäinen päivä omistettu matkailualan ammatti-laisille. Loput päivät ovat omistettu kuluttajille.

Paikka: Utrecht, Alankomaat

Palvelupaketit: Vaihtoehtoina ovat 1. Myyntikäynnit 12.1 - 13.1.2022 ja 2. Messuosasto-osallistuminen 12.1 - 16.1.2022

Hinta:

Early Bird -paketti on voimassa 15.9.2021 saakka : Myyntikäynnit 950€ + alv 24% / yritys. Messuosasto-osallistuminen 2750€ + alv 24%. Lisähenkilö molemmissa tapauksissa 150€ + alv 24%.

Normaalihinta 16.9 - 15.12.2021: Myyntikäynnit 1100€ + alv 24%/yritys. Messuosasto-osallistuminen 2900€ + alv 24%/yritys. Lisähenkilö molemmissa tapauksissa 150€ + alv 24%.

Hinta sisältää: Myyntikäyntien järjestäminen (vähintään 5 - 6 palaveria / päivä, enintään 10 palaveria / päivä), sisäänpääsyliput tapahtumaan

Hinta ei sisällä: Matkakulut, majoitus, ruokailut

Huom: 1 yritys tarvitaan myyntikäyntien toteuttamiseksi. Messuosallistujia tarvitaan vähintään 6 yritystä.

Ilmoittautuminen: viimeistään 15.12.2021,

ilmoittautumislinkki: https://forms.gle/iyuDd2ZGqBhqs5n68

 

Green North at Vakantiebeurs 2022
Vakantiebeurs 2022
Matkailuartikkeli

TOUREST 2022 tarjoaa runsaasti lisänäkyvyyttä messuosallistujalle

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel Consulting Oy on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox Consulting Oy
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä

 

Kotisivut Sivumestari