Brittein saaret

Päähuomio keskittyy Iso-Britanniaan. Irlannin saavuttavuus muodostaa haasteen, koska lentoja Suomeen on ollut lähinnä kesäisin. Iso-Britannian markkinoilta lentoja on ollut Lontoon eri lentokenttien lisäksi Manchesterista ja Edinburghista.

Iso-Britannia

MARKKINAKATSAUS

Iso-Britannia on ollut tärkeä markkina-alue Pohjoismaissa, mukaan lukien Suomi. Perinteiset matkanjärjestäjät ,jotka toimivat 2000-luvun alussa, ovat joko lopettaneet toimintansa tai suuntautuneet Pohjoismaiden ulkopuolisille markkinoille. VisitFinlandin tietoihin perustuen 35 % briteistä tulee Suomeen vapaa-ajan matkalle, 40 % liikematkalle ja 21 % vierailee sukulaisten luona. Noin 50 % brittiläisistä matkailijoista vierailee Suomessa 2 - 3 vuorokauden ajan. Tärkein markkina-alue Iso-Britanniassa on Suur-Lontoo, josta saapuu 1/3 Suomeen tulevista matkailijoista. Vuonna 2018 Iso-Britanniasta saapuneiden yöpymisiä Suomessa oli 593 034. Keskimääräinen viipymä oli muihin kansainvälisiin matkailijoihin hyvä, 2,6 vuorokautta. Talvikaudella viipymä on jopa parempi eli 3,0 vuorokautta keskimäärin.

TALOUS

BKT: n kasvun ennustetaan olevan voimakasta 7,2% vuonna 2021 ja 5,5% vuonna 2022, kun suuri osa väestöstä rokotetaan ja taloudellisen toiminnan rajoituksia vähitellen helpotetaan. Kasvua vauhdittaa erityisesti palvelujen kulutuksen elpyminen. BKT: n odotetaan palaavan pandemiaa edeltäneelle tasolleen vuoden 2022 alussa. EU: n sisämarkkinoilta poistumisen seurauksena lisääntyneet rajakustannukset painavat kuitenkin edelleen ulkomaankauppaa. Työttömyyden odotetaan saavuttavan huippunsa vuoden 2021 lopussa, kun Coronavirus Job Retention Scheme peruutetaan. Inflaation odotetaan kasvavan hyödykkeiden hintojen aiempien nousujen ja BKT: n voimakkaan kasvun vuoksi, mutta sen pitäisi pysyä alle 2 prosentin inflaatiotavoitteen

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut
  • Media ja PR
  • Kampanjat paikallisten matkanjärjestäjien kanssa
  • Kampanjat sähköisten markkinointivälineiden ja online-matkanjärjestäjien kanssa
  • Matkanjärjestäjä- ja mediavierailut alueelle
  • Cross-markkinointiyhteistyö
  • Kampanjointi sosiaalisen median kautta
     

TOIMENPITEITÄ 2021-2022

Pop-up tapahtuma Lontoossa 2022
Suomalainen ruoka, muotoilu ja matkailu yhdistyvät Lontoossa toteuttavassa pop-up -tapahtumassa syyskuussa. Vilkkaalla ostosalueella on varattuna tila, jossa voi esitellä yhtä edellä mainituista teemoista tai yhdistää ne kaikki. Myymälätilassa on kylmävarasto- ja keittiötilat, wc ja pieni varasto mm. esitteitä varten. Myyntiä varten on yhteinen kassapääte.
Valituille matkailualan ammattilaisille sekä matkailusta ja lifestylestä kirjoittaville toimittajille suunnatut vierailut matkakohteeseen.
Aika: 26.9 - 1.10.2022
Paikka: Borough Market, Lontoo
Hinta: 3 500€/päivä + alv 24%
Hinta sisältää: Tilan vuokra ja pop-up tilan järjestelyt, vakuutus, sähköt, vesi, siivous
Hinta ei sisällä: Matka-ja majoituskustannukset, ruokailut, rahti ja tavaran kuljetukset
Huom: Pop-up on viisi päivää avoinna lontoolaisille. Minimi osallistujamäärä 4 yritystä
 

City Fair, Lontoo 2022
Tapahtuman järjestäjä on ETOA, European Tour Operator Association. Hyvä globaali tapahtuma, jossa ostajia myös Iso-Britannian ulkopuolelta. Lue lisää ja katso viime vuoden osallistujat: CITY FAIR
Aika: Kesäkuu 2022
Paikka: Lontoo, Iso Britannia
Hinta: 2 900€ (ennakkovaraajan etu saatavilla)
Hinta sisältää: Myyntipöytä, rekisteröinti tapahtumaan, yksi tapaamislista (myös siinä tapauksessa, että yrityksestä on mukana 2 edustajaa), lounas päivän aikana, tervetuliaistilaisuus tapahtumaa edeltävänä iltana
Hinta ei sisällä: Matkakulut, ruoat
Huom: Tapahtuma toteutetaan, jos mukaan tulee vähintään 4 yritystä
 

Irlanti

Irlannissa toimivien monikansallisten yritysten vilkkaan viennin ansiosta tuotannon vähenemisen on vältetty vuonna 2020, ja BKT: n ennustetaan kasvavan 4,2 prosenttia vuonna 2021 huolimatta vuoden alussa käyttöönotetuista tiukoista terveystoimista. Kun rokotukset otetaan käyttöön ja rajoituksia vähitellen helpotetaan, kotimainen kysyntä vahvistuu, vaikka epävarmuus painaa edelleen yritysten sijoituspäätöksiä. Kulutuksen nousun ennustetaan nousevan 5,1 prosenttiin vuonna 2022, kun kotitaloudet purkautuvat pandemian aiheuttamasta ylimääräisestä säästämisestä.

Yöpymisiä kertyi vuonna 2019 yhteensä 36 058. Keskimääräinen viipymä oli 2,1 vuorokautta. Sekä yöpymisten määrä että viipymä kasvoivat vuoteen 2018 verrattuna. Emme ole käsitelleet koronapandemiaan liittyviä kausia 2020 - 2021.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Mediatilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (irlantiaiset) 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa

 

Matkailuartikkeli

HYÖDY ENEMMÄN MATKA WORKSHOP DAY 2022 -TAPAHTUMASTA – TOTEUTA PRE OR POST TOUR!

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel Consulting Oy on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox Consulting Oy
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä

 

Kotisivut Sivumestari