Brittein saaret

Päähuomio keskittyy Iso-Britanniaan. Irlannin saavuttavuus muodostaa haasteen, koska lentoja Suomeen on ollut lähinnä kesäisin. Iso-Britannian markkinoilta lentoja on ollut Lontoon eri lentokenttien lisäksi Manchesterista ja Edinburghista.

Iso-Britannia

MARKKINAKATSAUS

Iso-Britannia on ollut tärkeä markkina-alue Pohjoismaissa, mukaan lukien Suomi. Perinteiset matkanjärjestäjät ,jotka toimivat 2000-luvun alussa, ovat joko lopettaneet toimintansa tai suuntautuneet Pohjoismaiden ulkopuolisille markkinoille. VisitFinlandin tietoihin perustuen 35 % briteistä tulee Suomeen vapaa-ajan matkalle, 40 % liikematkalle ja 21 % vierailee sukulaisten luona. Noin 50 % brittiläisistä matkailijoista vierailee Suomessa 2 - 3 vuorokauden ajan. Tärkein markkina-alue Iso-Britanniassa on Suur-Lontoo, josta saapuu 1/3 Suomeen tulevista matkailijoista. Vuonna 2018 Iso-Britanniasta saapuneiden yöpymisiä Suomessa oli 593 034. Keskimääräinen viipymä oli muihin kansainvälisiin matkailijoihin hyvä, 2,6 vuorokautta. Talvikaudella viipymä on jopa parempi eli 3,0 vuorokautta keskimäärin.

TALOUS

Talous on elpymässä ja sen odotetaan saavuttavan kriisiä edeltäneen tason vuoden 2022 alussa. Tuotannon ennustetaan kasvavan 6,9 % vuonna 2021 ja kasvun hidastuvan 4,7 prosenttiin vuonna 2022 ja 2,1 prosenttiin vuonna 2023. Kulutus on tärkein kasvun veturi ennustejakson aikana. Yritysten investoinnit paranevat, mutta epävarmuus jarruttaa edelleen. EU:n yhtenäismarkkinoilta eroamisen seurauksena kohonneet rajakustannukset painavat tuontia ja vientiä. Työttömyys jatkaa laskuaan. Inflaatio kiihtyy edelleen energian ja raaka-aineiden hintojen nousun ja jatkuvan tarjontapulan vuoksi. Sen odotetaan saavuttavan huippunsa 4,9 prosentissa vuoden 2022 ensimmäisellä puoliskolla ja laskevan sitten takaisin kohti 2 prosentin tavoitetta vuoden 2023 loppuun mennessä.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut
  • Media ja PR
  • Kampanjat paikallisten matkanjärjestäjien kanssa
  • Kampanjat sähköisten markkinointivälineiden ja online-matkanjärjestäjien kanssa
  • Matkanjärjestäjä- ja mediavierailut alueelle
  • Cross-markkinointiyhteistyö
  • Kampanjointi sosiaalisen median kautta

TOIMENPITEITÄ 2022

Pop-up tapahtuma Lontoossa 2022
Suomalainen ruoka, muotoilu ja matkailu yhdistyvät Lontoossa toteuttavassa pop-up -tapahtumassa syyskuussa. Vilkkaalla ostosalueella on varattuna tila, jossa voi esitellä yhtä edellä mainituista teemoista tai yhdistää ne kaikki. Myymälätilassa on kylmävarasto- ja keittiötilat, wc ja pieni varasto mm. esitteitä varten. Myyntiä varten on yhteinen kassapääte.
Valituille matkailualan ammattilaisille sekä matkailusta ja lifestylestä kirjoittaville toimittajille suunnatut vierailut matkakohteeseen.
Aika: 26.9 - 1.10.2022
Paikka: Borough Market, Lontoo
Hinta: 3 500 € / päivä + alv 24 %
Hinta sisältää: Tilan vuokra ja pop-up tilan järjestelyt, vakuutus, sähköt, vesi, siivous
Hinta ei sisällä: Matka-ja majoituskustannukset, ruokailut, rahti ja tavaran kuljetukset
Huom: Pop-up on viisi päivää avoinna lontoolaisille. Minimi osallistujamäärä 4 yritystä

City Fair, Lontoo 2022
Tapahtuman järjestäjä on ETOA, European Tour Operator Association. Hyvä globaali tapahtuma, jossa ostajia myös Iso-Britannian ulkopuolelta. Lue lisää ja katso viime vuoden osallistujat: CITY FAIR
Aika: Kesäkuu 2022
Paikka: Lontoo, Iso Britannia
Hinta: 2 900 € ( ennakkovaraajan etu saatavilla )
Hinta sisältää: Myyntipöytä, rekisteröinti tapahtumaan, yksi tapaamislista (myös siinä tapauksessa, että yrityksestä on mukana 2 edustajaa), lounas päivän aikana, tervetuliaistilaisuus tapahtumaa edeltävänä iltana
Hinta ei sisällä: Matkakulut, ruoat
Huom: Tapahtuma toteutetaan, jos mukaan tulee vähintään 4 yritystä

World Travel Market
Yksi maailman suurimmista B2B-matkailumarkkinointi-tapahtumista. Tapahtumapaikkana ExCel Lontoossa.     

Aika: 7.11 - 9.11.2022                                                                   

Paikka: ExCel, Lontoo 

Hinta: 3 500 €, 1 osallistuja/yritys ( ennakkovaraajan etu ), 850 €, 2. osallistuja samasta yrityksestä                                                                 

Hinta sisältää: Myyntipöytä, rekisteröinti tapahtumaan, ToolBox Consulting Oy:n henkilökunnan palvelut tapahtuman aikana.                   

Hinta ei sisällä: esitemateriaalin rahtikustannuksia, matka- ja majoituskustannuksia       

Huom! vähimmäisosallistujamäärä 12 yrityksen edustajaa               

Irlanti

TALOUS

Monikansallisten hallitsemien sektoreiden jatkuvan viennin elpymisen ja kotimaisen toiminnan elpymisen tukemana kasvu kiihtyy vuonna 2021 15,2 prosenttiin, mutta hidastuu asteittain vuonna 2022 5,7 prosenttiin ja 3,9 prosenttiin vuonna 2023. Kotitalouksien suurten pandemiaan liittyvien ylimääräisten säästöjen purkaminen tukee kulutusta, samoin kuin ennustettu työmarkkinoiden elpyminen. Luottamuksen paraneminen ennakoi voimakkaita kotimaisia ​​investointeja.

MARKKINAKATSAUS

Yöpymisiä kertyi vuonna 2019 yhteensä 36 058. Keskimääräinen viipymä oli 2,1 vuorokautta. Sekä yöpymisten määrä että viipymä kasvoivat vuoteen 2018 verrattuna. Emme ole käsitelleet koronapandemiaan liittyviä kausia 2020 - 2021.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Mediatilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • Kampanjat ns. online matkanjärjestäjien kanssa (irlantiaiset) 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa

Toimenpiteitä

Tilauksesta

Matkailuartikkeli

Kutsu: TOUREST 2023 - Viron suurin matkailutapahtuma

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel Consulting Oy on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox Consulting Oy
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä

 

Kotisivut Sivumestari