Lähi-Itä


Lähi-Itä muodostaa melko yhtenäisen alueen, jossa saavutettavuus Baltiaan ja Pohjoismaihin on tärkeällä sijalla. Myös korkealaatuiset palvelut, jossa mm. halal-kulttuuri on huomioitu. Keskitymme Lähi-Idän markkinoilla erityisesti maihin kuten Arabiemiraatit, Bahrain, Kuwait, Saudi-Arabia ja Qatar. Oma markkina-alueensa on Israel, josta on perinteisesti tullut kannustematkailua ja ryhmämatkoja Lappiin.

Arabiemiraatit 

MATKAILU

Paikalliset matkanjärjestäjät näkevät Suomen tarjonnan kilpailukykyisenä, uutena ja mielenkiintoisena verrattuna muiden maiden tuotetarjontaan. Suomen markkinoinnissa maamme on oltava esillä tyylikkäästi varsinkin tilaisuuksissa, joissa liikkuu paljon ihmisiä, esim. messuilla. Korostan, että Suomi-kuvan luominen Arabiemiirikunnissa antaa paljon haasteita. Kun Suomea ryhdytään markkinoimaan arabimaissa, tulee ensin perehtyä paremmin kohderyhmän, erityisesti arabiperhematkailijoiden, tarpeisiin. Halal-kulttuuri liittyy tuotekehitykseen ja asiakaspalveluun olennaisesti. Matkailuala on jatkuvasti kasvava ja maan yksi tärkeimmistä sektoreista. Yhden matkan keskiarvo oli noin 1600€ ja noin 107€ kulutettiin kohteessa per päivä.

TALOUS

Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien talouden ennustetaan kasvavan keskimäärin 3,8 prosenttia vuodessa seuraavan viiden vuoden aikana investointivirtojen kasvun ja yksityisen kulutuksen kasvun tukemana tutkimuksen mukaan.

Yhdistyneiden arabiemiirikuntien keskimääräistä reaalista bruttokansantuotetta – inflaatiokorjattua mittaria, joka heijastaa kaikkien talouden tiettynä vuonna tuottamien tavaroiden ja palveluiden arvoa – vuosina 2019–2023 nostaa myös hallituksen ekspansiivinen finanssipolitiikka. , Dubain kauppakamari sanoi UAE Macroeconomic Model -raportissaan.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media- ja PR-tilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa
  • Cross-marketing
  • Kampanjat sosiaalisessa mediassa

TOIMENPITEITÄ 2023

Arabian Travel Market, Dubai 2023
Kohdistettuja tapaamisia paikallisten matkanjärjestäjien kanssa omalla osastolla. Yli 2500 näytteilleasettajaa.
Aika: Toukokuu 2023
Paikka: Dubai
Hinta: 4 900€ + alv 24 %
Hinta sisältää: Valikoidut myyntitapaamiset ammatilaispäivien aikana + mahdolllisesti 3-4 matkatoimistokäyntiä
Hinta ei sisällä: Matka- ja majoituskulut, ruokailut
Huom: Vähintään 4 yritystä vaaditaan, jotta tapahtuma voidaan toteuttaa.

Myynniedistämismatka Qatar ja UAE 2023
Itämeren alueen manuaali sekä sopivien pakettimatkojen esittely paikallisille matkanjärjestäjille. 
Aika: Marraskuu 2023
Paikka: Qatar (Doha) sekä UAE (Abu Dhabi ja Dubai)
Hinta: 4 250€ + alv 24% / osallistuja / viikko
Huom: Vähintään 4 yrityksen osallistuminen tarvitaan tapahtuman järjestämiseksi.

Saudi-Arabia

TALOUS

kansainvälinen valuuttarahasto ennustaa Saudi-Arabian talouden kasvavan 7,6 % vuonna 2022 ja 3,7 % vuonna 2023. Saudi-Arabia ennustaa myös kokonaistulojensa, öljytulot mukaan lukien, laskevan vuonna 2023 konservatiivisessa perusskenaariossa.

SUOSITTELEMME

  • Myyntivierailut kohdemarkkinamaassa erityisesti matkanjärjestäjien keskuuteen 
  • Media- ja PR-tilaisuudet esim. eri messutapahtumien yhteydessä
  • Kampanjat matkanjärjestäjien kanssa 
  • FAM- ja mediavierailut Suomessa
  • Kampanjat sosiaalisessa mediassa

Kuva: Visit Helsinki kuvapankki, Markku Ojala

Matkailuartikkeli

SMAL-tiedote 2.12.2022: Matkapakettien tulevaisuus vaakalaudalla

Lue koko artikkeli

ToolBox-travel Consulting Oy on erikoistunut palvelu- ja matkailuyritysten sekä matkailualueiden toimintaedellytysten parantamiseen. Painopiste kaikessa toiminnassa on kansainvälisyys ja kehittyminen.

 

ToolBox Consulting Oy
Maininkitie 2 C 22
FIN-02320 Espoo Finland
Puh. +358 50 375 1328
office [at] toolboxtravel.fi
» Katso tarkemmat yhteystiedot täältä

 

Kotisivut Sivumestari